Dela

"Ik leer nog iedere dag" - Recruiter Maud Boreas (DELA)

“Na de havo wist ik nog niet wat ik wilde worden, daarom heb ik eerst voor de hbo-opleiding Hotel en Eventmanagement gekozen. Een tweejarige opleiding waarvan ik zeker wist dat ik ‘m af ging maken.” De ouders van Maud hebben een restaurant, daar heeft ze hard werken geleerd. “Na school, in het weekend en nog steeds af en toe. Leuk en met liefde, maar niet voor de rest van m’n leven.” Maud Boreas (22) werkt als recruiter bij Dela én ze volgt een hbo-deeltijdstudie Human Resources Management.

De vijfde dag ga ik naar school

“Ik ben bij Dela binnengekomen als stagiair en inmiddels werk ik vier dagen per week als recruiter, de vijfde dag ga ik naar school. Ik zit in m’n derde jaar. Pittig, maar wat ik als student leer kan ik bij Dela in de praktijk brengen.” Haar baan als recruiter bij Dela vindt Maud veelzijdig en leuk. “Waarom? Haha, dat vragen mensen in mijn omgeving ook. De uitvaartbranche klinkt misschien saai, maar geen dag is hetzelfde en er heerst binnen Dela een familiecultuur. Dat voel je, ook met collega’s onderling.”

Warme gastvrijheid

“Er heerst een prettige werksfeer, we nemen de tijd voor elkaar. Hier in Eindhoven op het hoofdkantoor van Dela én in het dagelijkse contact met cluster- en locatiemanagers over vacatures en kandidaten. Ik schrijf vacatureteksten, adviseer en ben aanwezig bij sollicitatiegesprekken, via Teams of op locatie. De sollicitatieprocedure is een zorgvuldig proces, ook kandidaten die afgewezen worden moeten de warme gastvrijheid van Dela ervaren. Ja, het contact met mensen is wat mijn werk bijzonder maakt.”

Zo’n 15 vacatures tegelijkertijd

“Gemiddeld heb ik zo’n 15 vacatures tegelijkertijd in behandeling. Ieder in een ander stadium, van intake tot afronding. Inmiddels ken ik de meeste cluster- en locatiemanagers. Via Teams én bij een flink aantal locaties ben ik op bezoek geweest. Mede door de overname van Yarden is het aantal vacatures toegenomen. De bezetting van de Yarden-locaties was gemiddeld lager dan bij Dela, dat moeten we op hetzelfde peil brengen, én we hebben natuurlijk het vaste verloop.”

Naar de toekomst kijken, proactief sturen

“We kijken naar resultaat. Hoe kunnen we processen optimaliseren en de doorlooptijd van vacatures omlaag krijgen, hoe reageren mensen online op onze vacatures, dat soort zaken. Beschikbare data gebruiken we nu vooral om terug te kijken. Een collega haalt de data uit AFAS en verwerkt dat vervolgens handmatig. Een volgende stap is ook dat proces optimaliseren, naar de toekomst kijken, proactief sturen. Wat we doen verbeteren, die opdracht geldt voor iedereen bij Dela.

Eerste grote mensenbaan

“De balans tussen betrokken en resultaatgericht, dat is de uitdaging voor mensen die bij Dela (komen) werken. Daar sturen we op. Bij het schrijven van vacatureteksten, tijdens sollicitatiegesprekken, de driedaagse onboarding, enz. Ik heb veel stappen gemaakt, qua kennis én mensenkennis en ik leer nog iedere dag. Maar ja, recruiter bij Dela is ook mijn eerste grote mensenbaan, dan is het ook de bedoeling dat je veel leert. Een stip op de horizon? Mezelf blijven ontwikkelen. Groeien, als HR-professional én als mens. Fijn als dat bij Dela kan.”

Dit interview is deel 3 in de serie HR Persoonlijk.
Een 10-delige serie waarin redacteur Jan Glas een kijkje neemt bij onze klanten en daar op zoek gaat naar de persoon achter de HR-professional.
Benieuwd naar de andere verhalen? Lees ze hier!

Logo GITP 1080 x 1080

2024 GITP.nl

GITP is ISO 9001:2015 en ISO 27001:2017 gecertificeerd

Iso 9001 2015
EIK ISO27001