€1.595,-
Vrij van btw
Je wilt leren helder communiceren. Om weerstand bij je collega’s te overwinnen, om met een gesprekspartner op dezelfde golflengte te komen of betere feedback te geven.
Effectieve communicatie vraagt om snel kunnen schakelen én anticiperen op het gedrag van je gesprekspartner. In de training Communicatieve vaardigheden leer je hoe je helder communiceert met verschillende typen gesprekspartners.
Je maakt kennis met de vier verschillende communicatiestijlen en leert één van de belangrijkste vaardigheden van een goede gesprekspartner: goed kunnen luisteren. Je ontdekt hoe feedback geven werkt, hoe je omgaat met emoties in een gesprek en hoe je jouw boodschap op een heldere en effectieve manier communiceert richting jouw gesprekspartner.
Voor iedereen die zijn communicatieve vaardigheden wil versterken en zich wil verdiepen in effectieve communicatie. Daarnaast herken je jezelf in één of meer van de volgende situaties:
resultaat
programma
De training Communicatieve vaardigheden start met een 360° communicatievragenlijst via jouw eigen persoonlijke online leeromgeving. Hiermee krijg je inzicht in jouw communicatiestijl en hoe makkelijk je in staat bent om van communicatiestijl te wisselen afhankelijk van wie je tegenover je hebt. Om de juiste focus voor het individuele leertraject te bepalen, licht onze trainer de inzichten uit de rapportage persoonlijk toe. Je krijgt ook tips en adviezen in relatie tot je persoonlijke leerdoelen. Zo haal je het meeste uit deze communicatietraining.
Voorafgaand aan de training heb je een persoonlijk online intakegesprek met de trainer. Daarin bespreken jullie de resultaten van de vragenlijst die je hebt ingevuld, maar ook de uitdagingen waar je mee aan de slag wilt. Fijn voor de trainer om te weten, maar ook voor jezelf. Zo begin je met focus en een duidelijk doel aan de training, voor een optimaal leerresultaat!
Daarnaast maak je via de leeromgeving vast kennis met de belangrijkste lesstof, met behulp van filmpjes en opdrachten.
In de training leer je in kleine groepen vooral door te oefenen, met en zonder trainingsacteur. Zowel tijdens de trainingsdagen als bij opdrachten die je tussentijds uitvoert. Het communicatiestijlenmodel staat centraal in de training.
programma
Dag 1:
Dag 2:
Stel jouw vraag aan een van onze adviseurs. We helpen je graag verder!
Bel 088 448 70 00 of plan een adviesgesprek.